środa, 8 listopada 2017

Regulamin XXI Jarmarku

REGULAMIN    XXI  JARMARKU RZECZY ŁADNYCH w Chorzowie 

(opublikowany w dn. 9 listopada 2017)

1.XXI Jarmark Rzeczy Ładnych odbędzie się 25 marca 2018 r. w sali widowiskowej Miejskiego Domu Kultury „Batory” w Chorzowie.

2. Celem Jarmarku jest: 
- możliwość prezentacji twórczości indywidualnych osób
- promocja polskich twórców zajmujących się szeroko pojętym rękodziełem artystycznym,
- możliwość spotkania i wzajemnego poznania się twórców, wymiany doświadczeń, inspiracji, nawiązania przyjaźni 
- okazja do spotkania widzów, odbiorców z realnymi twórcami 
- rozwijanie wrażliwości estetycznej przez kontakt z oryginalnymi przedmiotami dalekimi od masowej produkcji
- propagowanie wśród odwiedzających nowych form rozwoju zainteresowań przez prezentowanie różnych form aktywności artystycznej 
- dodatkowo - promocja galerii i miejsc, w których prezentowane jest rękodzieło 

3. Pojęcia :
przedmiot Jarmarku - wyroby szeroko pojętego rękodzieła, rękodzieła ludowego, przedmioty twórczości artystycznej, własne oryginalne wyroby . 
Nie mogą być oferowane kosmetyki i inne towary przemysłowe, będące efektem masowej produkcji. 

wystawca - wystawcami mogą być polscy twórcy (amatorzy i profesjonaliści), bez znaczenia z jakiego regionu kraju. 
Mogą to być również formalne i nieformalne grupy twórców, stowarzyszenia, fundacje, dla których działalność twórcza i rękodzieło, są jedną z kluczowych form działalności.
Wystawca/twórca ponosi odpowiedzialność prawną za działalność w czasie jarmarku i eksponowane dzieła. 
Wystawcy samodzielnie dokonują rozliczenia z urzędami i instytucjami, z tytułu uzyskanych przychodów.
stoisko - Stoisko to - wyznaczona powierzchnia o wymiarach ok. 3 m2 (szerokość 2m, głębokość 1,5 m - szczegółowe wymiary podane są na planie sali) ze ścianką z tyłu stoiska (parawan lub ściana naturalna ), na której można przypinać rzeczy; wyposażenie - jeden lub dwa stoły (o jednym lub łącznych wymiarach ok 100x60 cm), 2 krzesła, dostęp do gniazdka elektrycznego, miejsce na własne elementy ekspozycji (sztalugi, szafki, półki,stoliki, itp).
Wystawcy sami zapewniają sobie wystrój stoiska,przedłużacze, dodatkowe oświetlenie, dodatkowy stół, materiały, ozdoby, półki, sztalugi, narzędzia, narzędzia i elementy montażowe, itp. rezerwacja - przebiega wg schematu : 1. przysłanie zgłoszenia; 2. potwierdzenie przez nas zgłoszenia; 3.wpłata opłaty na konto; 4. wpis na stronie jako potwierdzenie miejsca (ewentualnie zmiany miejsc w przypadku zdublowanych zgłoszeń)

NIE NALEŻY przysyłać opłaty, PRZED przysłaniem zgłoszenia i otrzymaniem potwierdzenia.

4. Organizatorzy : 
- Aleksandra Kajewska, ‘Luna-Art.’ 

- MDK "Batory" w Chorzowie
- "Kumulator Artystyczny" ul. Poniatowskiego 6, Chorzów


Preferujemy kontakt mailowy pod adresem jarmark.chorzow@gmail.com. 

Należy używać jednego maila podanego w zgłoszeniu i pilnować ciągłości korespondencji, unikniemy wtedy gubienia maili.
Wszystkie aktualne informacje są podawane na bieżąco na stronie www.rzeczy-ladne.eu

5. Godziny otwarcia : 
- dla widzów - 10.00 -17.00
- dla wystawców - 7.00-20.00 
Z uwagi na dużą ilość wystawców, na miejscu należy pojawić się do godziny ok. 8.30 - 9.00, a przygotowanie stoisk powinno być zakończone do godziny 9.50 (czyste przejścia, uporządkowane otoczenie, brak kartonów, itp) oraz nie powinny być opuszczane wcześniej niż o godzinie 17.00.
Z szacunku dla naszych widzów (poza nagłymi wypadkami), niedopuszczalny jest przyjazd na ostatni moment i montowanie stoiska w trakcie otwarcia imprezy oraz opuszczanie stoiska przed godziną 17.00 .

6. Zgłoszenie następuje po wypełnieniu internetowego formularza, który znajduje się TUTAJ 

W razie braku potwierdzenia w ciągu 5 dni – należy się skontaktować z jarmark.chorzow@gmail.com. 
Jedno stoisko może mieć kilku wystawców, należy wtedy wskazać głównego, na którego będzie wystawiona faktura.
Przysłanie zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.

Osoby wystawiające się pierwszy raz, muszą podać odnośniki do stron ze swoimi pracami lub przysłać mailem kilka (niedużych ) poglądowych zdjęć . 

7. Wystawcy mogą wybierać sobie lokalizację stoiska. 
Numery stoisk naniesione są na plan Jarmarku i w zgłoszeniu należy podać numer wybranego stoiska .
Pełna rezerwacja jest dokonywana na podstawie kompletu formalności – zgłoszenia i wpłaty.
Liczy się data wpływu zgłoszenia oraz data wpływu pieniędzy na konto.
Aby rezerwacja danego miejsca była pewna, wpłata musi nastąpić, jak najszybciej, umownie -do 3 dni po otrzymaniu naszego potwierdzenia zgłoszenia.
W przypadku wpłaty po tym czasie , gdy stoisko zostanie zajęte przez kogoś innego, rezerwacja będzie realizowana w najbliższej okolicy wybranego miejsca lub w miarę dostępnych miejsc. 
W razie wyboru stoiska przez kilka osób, pierwszeństwo ma pierwsza otrzymana w danym dniu wpłata. Pozostałe osoby otrzymają miejsca w najbliższym otoczeniu wybranego stoiska.
Po otrzymaniu wpłaty, zarezerwowane stoisko pojawia się na stronie internetowej www. rzeczy-ladne.eu , facebook'u www.facebook.com/jarmark.rzeczy.ladnych . 
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń oraz opłat mija 28 lutego 2018r.
Faktyczny termin przyjmowania zgłoszeń mija w chwili rezerwacji wszystkich miejsc.

8. Ilość stoisk jest ograniczona, wszystkie mają wyznaczoną powierzchnię i nie ma możliwości wstawiania stoisk ponad wyznaczony plan. 
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do odmowy udziału w Jarmarku.

9. Opłaty.
Opłaty za stoisko :

- stoisko w sektorze A : 
- dla nowych wystawców- wynosi 115 zł brutto
- dla stałych uczestników - wynosi 100 zł brutto
- stoisko w sektorze B :
- dla nowych wystawców- wynosi 125 zł brutto
- dla stałych uczestników - wynosi 110 zł brutto
Wpłat należy dokonywać na konto Luna-Art. mBank 95114020040000370254242682 – z treścią 'XXI Jarmark Rzeczy Ładnych; imię nazwisko/nazwa firmy; nr wybranego stoiska”. 

Faktura będzie wystawiana i wysyłana mailem do 15 następnego miesiąca .
Nowy wystawca - osoba/osoby, które uczestniczą w Jarmarku Rzeczy Ładnych po raz pierwszy. 
Stały uczestnik - osoba/osoby, które biorą udział po raz drugi i kolejny.

10. Rezygnacja z Jarmarku odbywa się w formie pisemnej. Można wyznaczyć na swoje miejsce następcę, który przesyła zgłoszenie z informacją kogo zastępuje. 
W przypadku rezygnacji (bez następcy )- do 28 lutego 2018r, będzie zwracane 50 % opłaty. 
W przypadku rezygnacji po tym terminie lub nieobecności w dniu imprezy, opłata nie będzie zwracana.
50% opłaty pozostającej u organizatora pokrywa reklamę na stronach internetowych przez cały czas zamieszczenia informacji o wystawcy oraz koszty organizacyjne. 

11. Dane osobowe zawarte w formularzu nie są nigdzie przekazywane i służą wyłącznie do celów związanych z naszymi działaniami:  Jarmarkiem Rzeczy Ładnych i innymi imprezami organizowanymi przez Luna-Art. 
Wykorzystywane są do zaproszeń na imprezy, faktur, informacji w materiałach reklamowych, itp. 
Ponieważ celem naszych imprez jest promocja wystawców, możemy przekazywać zainteresowanym mediom i innym podmiotom ściśle związanym z charakterem naszych imprez, adres mailowy wystawcy. Dotyczy to osób, które nie posiadają własnych stron www.

12.Opłata obejmuje – przygotowanie i organizację imprezy, reklamę i promocję, obsługę techniczną. 
Impreza organizowana jest na parterze MDK Batory na sali widowiskowej, w holu oraz przyległych salkach. 
Na miejscu znajdują się : WC, restauracja, parking, szatnia dla widzów, do dyspozycji wystawców- osobna salka.

13. W czasie Jarmarku mogą odbywać się dodatkowe imprezy artystyczne, konkursy, wystawy, mające na celu uatrakcyjnienie i przyciągnięcie większej rzeczy odbiorców. 
Odbywają się jednocześnie z jarmarkiem i w zależności od programu mogą czasowo, w niewielkim stopniu ograniczać dostęp do niektórych stoisk – głośniejsza muzyka, występy taneczne na scenie, w holu, sali, pokazy i prezentacje.

14. W czasie trwania imprezy dozwolone jest robienie zdjęć i filmowanie. 
Fotografowanie pojedynczych stoisk oraz poszczególnych wyrobów może się odbywać za zgodą właściciela stoiska.

15.W czasie Jarmarku obędzie się wśród wystawców losowanie, którego nagrodą będzie zwolnienie z opłaty w czasie kolejnej edycji Jarmarku Rzeczy Ładnych. 
Losowanie odbędzie się w czasie zakończenia imprezy. 


16. W czasie Jarmarku, specjalnie powołana komisja, wybierze najładniejsze stoisko, które otrzyma nagrodę przygotowaną przez MDK "Batory"

17. W przypadku sytuacji losowych niezależnych od organizatorów (katastrofy, powodzie, pożary, żałoby narodowe, wydarzenia o charakterze krajowym i regionalnym, itp.), a uniemożliwiających przeprowadzenie imprezy w danym dniu, organizator zobowiązuje się do wyznaczenia nowego terminu.
Wystawcom, którzy nie będą mogli uczestniczyć w kolejnym terminie zwracane będzie 50% opłaty lub zapewnione zostanie miejsce w następnej edycji imprezy.

18. Wszyscy zobowiązani są do nadzorowania swoich stoisk. Organizatorzy dołożą wszelkich starań do ochrony miejsca imprezy, jednak nie ponoszą odpowiedzialności za kradzieże i szkody powstałe w mieniu należącym do wystawcy. 

19. Na terenie Jarmarku oraz Domu Kultury, Organizator zabrania palenia papierosów i spożywania napojów alkoholowych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz